Handla miljövänligt

Black Friday  – Jag köper det inte!

Black Friday har plötsligt blivit en ”Black Week” med köphets för att dra igång konsumtionen ännu tidigare… Det är inte ok!

Vi behöver konsumera mindre, inte mer. Vi behöver konsumera både smartare och mer hållbart. Därför säger vi nej till Black Friday och alla andra dagar som hetsar till ogenomtänkt konsumtion av prylar som vi inte behöver. Istället vill vi uppmuntra till: att laga grejer, köpa second hand, och konsumera med eftertanke.

Ta ställning mot Black Friday du också! Tacka ja till vårt event på Facebook och berätta att du inte köper det!

Läs mer: https://www.naturskyddsforeningen.se/black-friday

_____________________________________________________________________________

Lista från 2019-10-02
_______________________________________________________________________________

Hjälp oss att hitta hantverkare och reparatörer i Lerums kommun!

Kampanjen Fixa grejen pågår i tre år. En del av detta är att vi ska ta vara på och sköta våra ägodelar så att de håller länge. Mycket kan man göra själv men ibland behöver man professionell hjälp.

Vilka hantverkare, reparatörer och andra yrkesverksamma som fixar och underhåller prylar finns i Lerums kommun?  Vi tänker göra en lista över dessa, kontakta dem och så småningom publicera på LNF:s hemsida. Vi behöver din hjälp för att hitta dem. Därför vill vi att du tänker efter vilka du känner till och mejlar deras namn, adress och gärna kontaktuppgifter till catharinap51@gmail.com.

___________________________________________________________________________