Ordförande Catharina Pettersson har ordet

På årsmötet i Stenkulan den 11 mars omvaldes styrelsen. Vi tackar för förtroendet att få leda LNF ett år till.

Programbladet, som innehåller många aktiviteter i vår och sommar, delades ut till medlemmarna i början av februari. Programmet går också att läsa på hemsidan. Den första programpunkten var utställningen ”En tidsresa i biologisk mångfald” i Dergårdsgalleriet som fick många besökare. Vi erbjöd fem intressanta föreläsningar på lördagarna under de två veckor utställningen var öppen. Många besökare kom; det var ungefär 1600 besökare varav 290 lyssnade på föredragen.

Två programpunkter har tillkommit sedan programmet trycktes:

Förläng livet på dina kläder! Tillsammans med Lerums skaparverkstad anordnar vi en workshop i Dergårdsfoajén den 16 april kl 16.30-18.30. Tag med dig några kläder som behöver lagas. Symaskin och sybehör tillhandahåller Lerums skaparverkstad.

EU-valet och biologiska mångfaldens dag uppmärksammar vi den 25 maj med aktiviteter på Bagges torg. Mer detaljer om denna aktivitet kommer på hemsidan i slutet av april, början av maj.

För att hålla dig uppdaterad om kommande aktiviteter samt eventuella ändringar rekommenderar jag att du går in på hemsidan eller på facebook: Lerums Naturskyddsförening.

Det ser ut som det ska bli lite varmare i påskhelgen, så våren är nog här. Och då är det skönt att vistas i naturen. Häng med på någon av våra vandringar under vår och försommar.

Välkommen!

Catharina Pettersson