Natursnokarnas aktiviteter hösten 2017

snokheader986x430

Sön 8 okt Snokträff Höst i Härskogen

Samling parkeringen vid Härskogens motionsspår. Trädsaga, plocka höstiga löv på vägen från parkeringen och prata arter. Vi pratar om hösten. Hur förbereder sig djuren och växterna inför den kommande vintern. Vi ordnar brasa och avslutar med att grilla egen medtagen matsäck. Tid 11- 13.

Frågor Erika mobil 0730-30 12 03.

Mail: natursnokarna.lerum@gmail.com

Sön 19 nov Snokarnas önsketräff

Plats: ?????
Tid 11-13. Detta är en speciell träff där NI snokar ska få önska vara och vad vi ska hitta på. Vi vill så gärna se vilka platser som ni tycker om att vara på och vad ni älskar att hitta på när ni är ute. Meddela oss på face- book som kommentarer under rätt datum eller maila oss på lerumsnatursnokar@gmail.com.
Sista dagen för inlämning av önskemål är 5 nov. Skriv era önskemål så meddelar vi tillbaka på facebook och Lerums Naturskyddsföreningens hemsida vad det blir för ställe och vad vi kommer hitta på senast en vecka innan. Vi ordnar brasa och avslutar med att grilla egen medtagen matsäck (om möjlighet nns på platsen som väljs).

https://www.facebook.com/groups/ 168959473184910/?fref=ts
Mail: natursnokarna.lerum@gmail.com Mobil: 0730-30 12 03.

Sön 3 dec Snokarnas första advent

Vi rar vår nu traditionella första advent med glögg/ varm choklad och “pepparkakor”.
Plats Stamsjön, Badplatsen mellan 11.00-13.00. Frågor Erika Mobil 0730-30 12 03.

Mail: natursnokarna.lerum@gmail.com

snokkrets

____________________________________________________________________________________________________________________